Ce putem ierta

N-as fi vrut sa tratez ziua de astazi altfel decat ca pe o zi obisnuita din viata mea. Aveam destule chestii despre care sa scriu, aveam destule situatii de analizat. Un mesaj pe un site de socializare mi-a atras atentia : ura “la multi ani” maghiarilor. De acord, “la multi ani”!
Dar, asa cum maghiarii pretind respect si deferenta, asa avem si noi , majoritarii, dreptul la acelasi tratament. Le-am urat sa nu uite Dealul Furcilor, sa nu uite Blajul, sa nu uite Ip si Traznea. Bineinteles ca, “in nemernicia mea , ca un caine turbat”, am fost catalogat extremist, xenofob, etc…postarea a fost stearsa, eu sudistul, ce peiorativ suna pentru mine “sudist”, din partea “nordicilor”, cand suntem o singura tara si un popor bastinas, nu inteleg situatiile actuale. Ce putem uita? Cat putem uita? Putem uita si ierta? Se poate , dar, atata timp cat sunt voci maghiare extremiste, revansarde si autonomiste, nu se poate uita si ierta. Ii doare Trianonul? Ii doare 1848? Pe romani i-au durut atatea secole de nedreptati si marsavii, atatea secole de “Unio Trium Natiorum”, pe romanii ii “dor” oasele frante ale martirilor, apropos, de ce nu se poate gasi o data in calendarul bisericesc pentru a canoniza pe Horea, Closca si Crisan, pe romani ii “dor” multe chestii ce se vor uitate si iertate. Daca a nu uita toate acestea si multe altele, inseamna sa fi extremist si xenofob, inseamna ca asta sunt. Daca Partidul Civic Maghiar vrea autonomia Transilvaniei si eu opunandu-ma sunt extremist si xenofob, atunci sunt extremist si xenofob. Nu vreau altceva decat sa nu se uite. De iertat se poate ierta. Este crestineste, este, zic eu, in spiritul romanilor sa ierte. Ce a fost , a fost…dam deoparte si mergem mai departe, impreuna, romani si maghiari. Dar, asa cum maghiarii nu-i uita pe cei 13 generali, asa cum maghiarii nu uita 1848, asa cum maghiarii nu uita 4 iunie 1920, cum nu uita 1956, asa nu putem uita nici noi , de exemplu 13/14 septembrie 1940. De exemplu. Sa uitam 1784? Sa uitam…nu, sa iertam, da! Astazi, cand UDMR isi impune politica minoritarilor peste cea a majoritatii, cand UDMR ia parte la jaful tarii intr-o coalitie a nesimtirii si a neam-prostiei, trebuie sa iertam. Bineinteles, sa si uitam! In pragul ruperii electoratului maghiar, in pragul neintrarii in parlament, in pragul colapsului, UDMR isi acutizeaza extremismul, crezand ca vor atrage electoratul de etnie maghiara! Gresit! Maghiarii au suferit la fel de mult ca noi, maghiarii sunt la fel ca noi, maghiarii nu vor decat sa traiasca si ei demn si decent. Dar, asa cum ziceam, nu putem ierta anumite rani, oricat ar tipa conducatorii maghiarimii sa o facem. S-ar rasuci in mormant toti cei ce au luptat si au crezut in idealul Unirii, s-ar uita cu scarba la ce am ajuns si cu mahnire la ce am fost. Mihai Viteazul, Horea, Closca si Crisan, Avram Iancu, memorandistii, Ferdinand I Intregitorul, ce vor spune? Ca am ajuns o natie care uita ceea ce nu poate fi uitat, ca dam la o parte ceea ce nu poate fi dat! Sa iertam, nu sa uitam!!!

Posted on 15 Martie 2012, in CevaDespreNoi. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

