Daniel Cîrjan-un OM al Severinului

Cine este si cine vrea sa fie Daniel Cîrjan?

Sunt un cetatean din Drobeta Turnu-Severin. De profesie avocat, am 31 de ani . Ce vreau sa fiu? In primul rand, as vrea sa fiu OM. Realizarile personale si profesionale vor veni in timp. As mai vrea sa fiu de folos orasului meu si locuitorilor lui.

Esti printre cei mai tineri conducatori de organizatii municipale din tara. Cum este sa fii atat de tanar si sa ai atata raspundere?

Usor nu este, dar incerc sa impact tineretea mea, “defect”( tineretea), care trece cu fiecare clipa, cu entuziasmul si dorinta de a face treaba. Şi găsesc întotdeauna sprijin la colegii mei cu experienţă. Raspundere? Raspundere exista pentru fiecare pas facut, asa ca nu mi-e frica de raspundere. Mai ales ca aceasta raspundere ma obliga si mai mult : sa fiu deschis la idei bune.

Ce vrei pentru Drobeta Turnu-Severin si pentru locuitorii orasului?

O, as vrea sa fac enorm de multe, as vrea sa pot face atat cat imi doresc, iar daca as reusi sa fac macar 50% din ceea ce-mi propun ar fi foarte bine. Am atatea proiecte in minte, as umple o biblioteca cu ceea ce am in cap. Problema este ca nu se poate avea un dialog cu actuala putere ce conduce Romania si Drobeta Turnu-Severin. Noi, pe plan local, PNL, incercam, atat cat ne sta in putere, sa venim in sprijinul populatiei, incercam, atat cat se poate, sa usuram , prin actiuni concrete, viata locuitorilor. Exemple ? Foarte multe : actiuni cu OFL ( Organizatia Femeilor Liberale), sprijinit de presedinta acestei organizatii, doamna doctor Stela Firu, de femeile acestei organizatii, pe partea medicala, privind sanatatea cetatenilor din Drobeta Turnu-Severin, actiuni cu TNL ( Tineretul National Liberal), cum ar fi sarbatorirea Zilei Nationale, a zilei de 24 ianuarie. As putea continua cu exemplele, dar incarcam prea mult interviul.

Ce poti face pentru Severin si locuitori?

Concret? Pot acorda sprijinul meu oamenilor, se poate sti ca oamenii se pot baza pe mine in tot ceea ce este corect si cinstit, in limitele legii. Lege care, sa recunoastem, este foarte laxa pentru anumiti domni aflati actualmente la putere, lege foarte restrictiva pentru cei ce nu se afla in “barca” puterii. Locuitorii Drobetei merita foarte mult, locuitorii Drobetei merita sa traiasca decent, avand siguranta zilei de maine, locuitorii Drobetei merita sa aiba un oras frumos, curat, cu o administratie corecta si aplecata la doleantele cetatenilor. Din acest punct de vedere, pot face tot ceea ce depinde de mine si de organizatia municipala PNL.

Cum vezi perioada pe care am parcurs-o? Cat de benefica, sau nu, a fost situarea in opozitie?

Dupa cum ziceam, nu a fost si nu este usor in timpurile noastre. Taieri de salarii, reduceri de venituri, “ingroparea” IMM-urilor prin suprafiscalizare, clientelism politic, toate acestea au lasat urme adanci in oameni. PNL, in acesta perioada, s-a intarit, s-a dezvoltat am cautat sa explicam oamenilor cine suntem si ce vrem cu adevarat. Un partid istoric , de fapt singurul partid istoric ramas concret pe “scena” politica, PNL a cautat intotdeauna linia dreapta, fara ocolisuri si derapaje, iar cand acestea s-au petrecut am eliminat dintre noi “merele putrede”. Cei ce aveau in gand numai “fripturismul” si aventura politica, au plecat singuri sau i-am exclus. Asta, nu numai aici in Drobeta Turnu-Severin, ci si in toata tara. Constituirea USL a marcat un punct de cotitura in politica romaneasca, politica romaneasca corecta , eficienta si in interesul cetatenilor. Programele pe care le propune USL sunt menite sa scoata tara din “glodul” in care am ajuns, sa duca Romania la prosperitatea avuta inainte de recesiune si criza. In opozite am avut timp sa reflectam la cine suntem si ce vrem, am avut timp sa cristalizam politicile liberale coerente pentru pasii ce vor urma de aici inainte, pentru ceea ce avem de facut dup ace vom castiga alegerile.

Daca ar fi sa alegi intre Drobeta si un alt oras de pe mapamond, ce ai alege? De ce?

Numai si numai Drobeta Turnu-Severin. In alt oras de pe mapamond nu as putea sa traiesc. In vizita in marile metropole ale lumii, da. Sunt om si eu, am curiozitatea mea, imi place foarte mult sa calatoresc, sa descopar alte figuri, alte culturi si obiceiuri, dar, de locuit efectiv, numai Drobeta Turnu-Severin. Este orasul in care m-am nascut si am crescut!

Cum consideri ca va schimba PNL fata politicii mehedintene si drobetane?

Propunem altceva decat pana acuma. Politica deschisa, fara costuri ascunse pentru cetateni, fara dedesubturi politice si increngaturi inutile. Propunem o echipa, impreuna cu celelalte partide din USL, care sa faca pentru cetatean ceea ce nu au putut sau nu au vrut sa faca cei de la putere. Cred intr-o politica in care sa fim langa cetatean, nu peste el, “calarindu-l” cu taxe si impozite sufocante. Cred in reinvierea clasei de mijloc, clasa distrusa de masurile actualului regim, cred in masuri eficiente. Cred in POLITICA, cu majuscule, nu in “politica a la oriental”. Cred ca PNL are capacitatea organizatorica si forta umana sa schimbe perspectiva asupra politicii, asupra a ceea ce inseamna decizia corecta si umana a deciziilor luate.

Ce speri dupa alegerile din acest an?

Sper ca se va “desparti graul de neghina”, sper ca se vor lua masuri clare, transparente, benefice pentru populatie. In fond, USL a prezentat niste programe, a cautat sa vina in intampinarea nevoilor cetatenilor. Iar PNL nu poate face nota discordanta la aceste masuri , doar noi, impreuna cu aliatii, le-am gandit.

Ce intrebare i-ar pune Daniel Cîrjan, presedintelui Daniel Cîrjan? ( si raspunsul)

Cat mai poti?
Atât cât va fi necesar.

Ce ai mai avea de adaugat? O concluzie proprie.

Sper ca anul acesta va aduce schimbarea mult visata de catre romani, sper ca democratia va triufma si se va reinstaura statul de drept. Sperantele sunt multe…putem visa, dar, visul trebuie transformat in realitate. Iar aici nu exista compromisuri.

Posted on 19 Martie 2012, in Interviuri. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Avem nevoie de astfel de oameni.
    Numai in acest sens de gândire putem spera la altceva , la schimbare, la mai bine pentru noi toti, pentru clasa de mijloc, pentru scăderea procentului din şomaj şi sărăcie.
    Succes domnule Cîrjan.

  2. Va doresc să aveţi sufletul plin de încredere în propriile forţe pentru a realiza toate proiectele de viitor care să vă multiplice satisfacţia morală şi respectul celor ce vă înconjoară.In munca dumneavostră de zi cu zi daţi dovadă de responsabilitate, dăruire de sine, talent organizatoric şi profesional, perseverenţă, spirit de iniţiativă, exigenţă, iar zîmbetul şi căldura sufletească să nu vă dispara niciodată.
    Succes!

  3. Daniel Carjan
    Un OM cinstit, curajos, un viitor OM de baza al Severinului
    Retineti numele, o sa auzim multe lucruri despre el si cu siguranta numai de bine.
    Noi suntem aici sa va sustinem in tot ceea ce faceti domnule Carjan.
    Mult succes

Lasă un răspuns

