10 motive sa nu ma duc la vot

Sunt romanca! Sunt locuitorul acestei minunate tari. Nu sunt debusolata in privinta alegerilor mele atunci cand e vorba sa merg la o votare. Imi exprim parerea si nu-mi place sa ma influenteze nimeni. Niciodata nu am lasat pe nimeni sa ia deciziile in locul meu. Am ascultat. Am ascultat in stanga si in dreapta, la unul si la altul, la tineri si batrani. Am analizat. Am judecat si am luat decizia singura. Am suportat consecintele faptelor mele si am suportat consecintele alegerii majoritatii. Nu intotdeauna a iesit cum am votat eu (sau nu a iesit la sondaje). M-am supus majoritatii. Am avut dubii la anumite alegeri ,ca ar fi rezultatul corect. Am zis: ce putere am eu? Dar am. Am puterea pe care mi-a dat-o neamul romanesc. Am puterea de a fi roman. Am puterea de a vota si de a-mi sustine credinta. Am puterea de a-mi admira inaintasii care ne-au lasat o tara libera.
Analizez. Un referendum? Vine un referendum. Sa fie intrebat poporul. Si gandul ma indreapta la povestea lui Mos Ion Roata si Unirea. Se misca tara, se misca viitorul. ROMANII SUNT PUTERNICI. Intotdeauna romanii au fost puternici, dar numai uniti sunt mai puternici. Sa fim uniti. Sa nu lasam sa fim sfasiati. Sa fim PUTERNICI. Sa ne exprimam dorinta si sa luptam pentru ea. Referendumul e lupta noastra cu noi, sfatul tarii. Noi luam deciziile in ceea ce priveste viitorul tarii ci nu alesii nostri. Alesii nostri au ales sa asculte glasul poporului pentru a stii care este calea pe care o vor urma. Iar eu sa nu-mi fac auzit glasul din popor? De ce? Incerc sa scriu 10 motive sa nu ma duc la referendum. Coala ramane goala. Acum decid pentru tara noastra. E diferit. Nu e o simpla votare. E ceva mai puternic. Si cu toate astea sunt multi care nu vor sa-si exprime acest drept. De ce? Am ascultat in stanga si in dreapta. Nu am gasit niciun motiv. Ceea ce am gasit… am gasit o grava incultura, o rea vointa si ceva… ceva ce nu-mi pot explica. De ce incultura? Pentru ca multi cred ca merg la referendum sa aleaga intre Basescu si Basescu! Dar e referendum, nu alegeri. Se spune asta pe toate drumurile, se explica dar cred ca multi si-au pierdut credinta. Nu mai cred in nimic sau… De ce rea vointa? Pentru ca intotdeauna va exista cineva care vrea sa fie altfel. Sa nu fie la fel ca majoritarea. Alte motive? As lua in considerare in primul rand motivele financiare. Cred ca sunt multi care gandesc: “pleaca ai nostri vin ai nostrii, noi ramanem tot ca prostii”. Si asteapta pomana electorala pentru a-i ajuta sa ia o decizie. Dar asta e referendum, nu alegeri. Nu alegem pe cineva. Raspundem DA sau NU. E alegerea noastra. E glasul tau in multime. Astea sunt motivele altora, fiecare cu ale lui. De ce sa nu mearga la referendum? Eu am hartia goala. Nu am gasit nici macar un motiv. Votul meu conteaza. Romanii au nevoie de votul meu. Eu am nevoie de votul meu. La referendum ma voi simti ca unul dintre cei ce ne conduc tara. Ce voi vota? Voi vota ce-mi dicteaza constiinta. Dar voi vota. E dreptul meu de roman! Face parte din mostenirea lasata de inaintasii nostri. Eu nu o voi refuza. Nu voi lasa pe altul sa decida pentru mine.

Mihaela Isop-Roman

Posted on 27 Iulie 2012, in CevaDespreNoi. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

