Cristina Mihailovici- O liberala convinsa!!!

Mihailovici

Cine este Cristina Steliana Mihailovici?

O simpla tanara in varsta de 34 de ani, un “om viu” care lupta din copilarie sa dea ce este mai bun in diverse activitati si situatii intalnite pe parcursul anilor, careia ii place intotdeauna sa se autodepaseasca.
O tanara careia ii place implicarea si ii place sa picure o scanteie de suflet, de lumina si de nou in tot ceea ce face, indiferent de domeniu – publicatii literare, stiintifice, proiecte nationale si internationale, concursuri, voluntariat …
Cartile si cercetarea sunt prietenii mei de suflet dintotdeauna si m-au ajutat mereu atunci cand a fost nevoie.
Restul … viata este o continua calatorie in jurul lumii si pe parcursul ei imi place sa desopar tot ce este mai frumos, mai inovator si mai bun in ea, trecand si biruind obstacolele, unul cate unul.

De ce ai ales Spania, de ce Catalunya, de ce inginerie?

Initial a fost Marea Britanie, insa costurile fiind mari, m-am hotarat sa continui in Barcelona, unde auzisem ca sunt conditii pe care le puteam indeplini.
In cadrul Universitatii Politehnice Catalonia am luptat sa imi echivalez studiile din facúltate si masterul, unde am obtinut si o mica bursa prin care am reusit sa imi decontez o parte din costurile doctoratului, in plus am si lucrat pentru a reusi sa inalizez ce mi-am propus.
Mentionez ca tot ce am realizat pana acum am facut prin eforturi proprii. Am inceput sa lucrez inca din vacantele scolare, iar mai apoi, din anul I de facúltate am lucrat si am invatat in acelasi timp. In perioada masterului aveam un job stabil si inca doua complementare, pentru ca imi doream toate cartile posibile , doream mul sa investesc in toate instrumentele pe care le consideram necesare dezvolarii si formarii mele continue, atat din punct de vedere profesional,cat si personal. Si am reusit!

De ce inginerie?
Inginerie navala – pentru ca in cadrul Departamentului Facultatii de Navigatie in cadrul caruia am facut doctoratul exista aceasta specilaizare si pentru ca am reusit sa imbin ingineria cu economía, inca de la inceput.

In afara de a fi mama si sotie, esti un tanar politician. De ce Partidul National Liberal?

Da, asa este – am o fetita minunata, care este sensul existentei mele, un sot, o profesie si pentru ca eu chiar cred ca “ poporul roman este un miracol ”, cum spunea Gheorghe Bratianu, nu pot sta deoparte, fara s ama implic in politica, bineinteles, ca o liberala convinsa.
De ce?
Pentru ca eu cred in Crezul Liberal din 1923, cred in liberalii adevarati si cred in spusele lui I.C Bratianu:

„Voim ca Românul să se restabileze în înşişi ochii săi ca om şi să se întroneze în toate drepturile sale, ca să poată trăi după legile naturei sale, desvoltându-se, perfecţionându-se şi împlinându-şi misia sa în societate, cu toată gloria şi virtutea de care este capabil. Voim să aibă o patrie, unde toţi să aibă aceleaşi drepturi şi aceleaşi datorii şi o parte întreagă şi deopotrivă la viaţa naţională, – o familie, de vor merita-o prin iubirea şi moralitatea lor – o proprietate, de vor voi să muncească. Voim ca fiecare să fie stăpân pe roadele muncii sale, fără a putea să-i ia un pai măcar trântorii omenirei.”

Crezi ca tinerii sunt bine reprezentati in politica?

In opinia mea cred ca tinerii constientizeaza din ce in ce mai mult ca implicarea lor in politica este impetuos necesara pentru dezvoltarea societatii, a tarii, pentru progres in general.
Ma bucura mult acest fapt si cred ca sunt multi tineri foarte bine pregatiti, si mail aes cu anumite calitati deosebite, care merita sa fie apreciati si promovati.

Cum a fost experienta spaniola, comparativ cu sistemul de invatamant de aici?

Sistemul spaniol – la nivel universitar – este foarte complex si diversificat, oferind o paleta foarte larga de activitati din domeniu, precum si activitati extra in plan social, sportiv, cultural, o mare parte la un pret modic sau chiar gratuit, pentru cei care studiaza in campusurile de acolo. Se imbina in mod continuu teoria cu practica in diverse companii, si mai mult, remunerata, cu o asigurare mediacala platita si multe alte drepturi, dar si obligatii bineinteles.
A fost o etapa extraordinara, cu participari la diferite congrese internationale, cu cercetare continua si cu oameni si profesori minuanti care m-au incurajat si mi-au dat sansa de a-mi pune in valoare toata munca si experienta mea.

Revenind la lucruri mai „pamantene”. De curand ai scos o carte pentru copii. Povesteste despre ea.

Da, cartea se numeste „Micutul Globy si Magia Craciunului” si este o calatorie in jurul lumii a unui globulet special, cu dubla semnificatie – planeta noastra, dar si un glob de Craciun, care este magic, are viata si o multime de prieteni pe tot globul. El viziteaza toate continentele planetei si se opreste asupra catorva tari unde descopera minunatii ale locurilor, traditii, castele, legende.
Ideea acestei povești aduce în prim plan faptul că toți copiii trebuie să fie fericiti si ca trebuie sa invete sa daruiasca, sa respecte valorile si traditiile, sa se ajute intre ei, sa fie mai buni.
Am incercat sa le insuflu copiilor cumva ideea de multiculturalism si umanitate. Cartea contine si desene de colorat , pentru a fi accesibila si celor mai micuti.
A vazut lumina tiparului la editura”Self Publishing”, cu sprijinul unor prieteni si a Fundatiei „Bratianu” din Constanta, carora le multumesc si pe aceasta cale.

Ce ar intreba-o omul Cristina Mihailovici pe inginerul Cristina Mihailovici?

Pun mult suflet in tot ceea ce fac, atat in plan profesional, cat si personal, social, cultural,si sincer, am multe sedinte cu mine.
O intrebare pt mine … Ce instrument de inovare am putea crea pentru a ajuta Europa sa solutioneze o parte din problemele emergente ale Europei? ( mediu, tranport, emisii CO2, alimentare cu apa, reciclare deseuri, etc)

Imi permit sa va impartasesc o poezie de-a mea, a omului Cristina Steliana Mihailovici:

Reflectie

„Stau si ma privesc in oglinda tacerii
Si sunt tacere…
Oare nu-i chipul meu adevarat?
Si ma gandesc ca as avea nevoie
De un chip nou,
De oameni,
Si de iubirea lor …

Dar nu, ce vad?
Acel chip e plin de lumina, de cuvinte,
De izvoare de suflet…
Si ma intreb atunci:
Oare si-ar putea gasi cuibul
Pasarea tacerii printre cuvintele noastre?”

Ce ai vrea sa ma intrebi pe mine?

Care crezi ca ar fi primii trei pasi catre o schimbare si o evolutie pozitiva a Romaniei si a acestui popor?

Verticalitate. Verticalitate. Verticalitate.

Posted on 27 Ianuarie 2014, in Interviuri. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Cunosc aceasta tanara deosebita ,onesta,discreta,modesta,altruista,bine pregatita numai prin forte proprii, verticala si constienta de ceeace ramane in urma ei cand ii vine sa se uite peste uma,r intorcand capul,cu o famile minunata ,o buna sotie si mama adevarata,inteleapta si cu inima curata, caci intelepciunea nu patrunde in sufletul viclean ,un om simplu si demn pe care te poti baza in orice loc si-n orice clipa.

Lasă un răspuns

